چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۸۶ - ۱۵:۵۷
۰ نفر

به همه هموطن‌هایی که شب چله، هندوانه را به عنوان یک کالای لوکس به خانه بردند مژده می‌دهیم که اصلا نگران کوتاه بودن فهرست کالاهای لوکس نباشند، چون سال به آخر نرسیده انواع مرکبات از پرتقال گرفته تا نارنگی فهرست را تکمیل خواهند کرد.

حسین مهاجران، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی  در گفت و گو با همشهری خبر داد، همین دو روز پیش که در اکثر شهرها همه نگران قطعی‌گاز و نبود وسیله نقلیه بودند نیمی از مرکبات تولیدی استا‌ن‌های گیلان و مازندران یخ زد و نابود شد.

به گفته مهاجران 50درصد تولید مرکبات در این در استان هنوز روی درخت بود که سرما همه را غافلگیر کرد و به این ترتیب نیمی از تولید امسال یخ زد.

نتیجه اینکه عید امسال که همه برای پروپیمان کردن میزهای پذیرایی به ناچار سراغ پرتقال و نارنگی خواهند رفت علاوه بر افزایش قیمت با مشکل نایابی هم مواجه خواهند شد.

مهاجران هشدار می‌دهد : بعضی از سودجویان احتمالا مرکبات یخ‌زده و تلخ را به بازار خواهند آورد و مشتریان از همه جا بی‌خبر هم در دام آنها خواهند افتاد.

او در مورد قیمت فعلی میوه و سبزی هم می‌گوید: به علت سرما و بسته شدن جاده‌ها، میادین عرضه خالی شده اما تغییر قابل توجهی در قیمت به چشم نمی‌خورد.

در همین حال بانک مرکزی اعلام کرد:  هفته گذشته قیمت انار 3/6 درصد، سیب زرد لبنانی 3/8، درصد انگور 8/2 درصد پرتقال درجه دو،  2 درصد و نارنگی 7/0 درصد افزایش یافته، اما بهای هندوانه 5/2درصد، لیمو شیرین 2/2درصد و پرتقال درجه یک 3/1 درصد کاهش پیدا کرده است.

در گروه سبزی‌های تازه هم در هفته منتهی به چهاردهم دی ماه قیمت پیاز و سبزی‌های برگی ثابت ماند و بهای کدوسبز 8/10درصد گوجه‌فرنگی 8/2درصد و سیب‌زمینی 8درصد افزایش یافت.

کد خبر 41334

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز